Report: Dresden Files Accelerated: Deutsche Amerikanische Freundschaft
Prošli četvrtak je u ODGu počeo Mjesec Urbanog fantasyja. Iskoristio sam priliku i vodio Dresden Files Accelerated (DFA), novu i jednostavniju verziju Dresden Files RPG-a. Kao što i samo ime kaže, igra je smještena u svijet koji smo upoznali u serijalu (nećete mi vjerovati kad vam kažem!) Dresden Files - svijet u kojem se uz našu svakodnevicu pojavljuju i različita mitološka bića; od vampiri, vukodlaci, vile, pali anđeli, čarobnjaci i sve između.
Naš slučaj se odvijao u Berlinu, osamdesetih godina. Glasine da se u gradu nalazi mashchith - anđeo smrti, jedan od zloglasnih Denarijanaca okupio je tim raznovrsnih istražitelja. Njihov je glavni zadatak bio ispitati istinitost tih glasina.
Prva stvar koju smo grupno morali odlučiti je kako ćemo zajedno pristupiti rješenju slučaja - da li igrači žele da ono bude unaprijed definirano, ili da do njega dođemo zajedno kroz igru. Odluka je pala na drugu opciju, i nakon kratkog uvoda krenuli smo u istragu. Za rješavanje slučaja, odnosno za smjernice smo koristili pravilo iz DFA-ovog rođaka, Atomic Robo RPG-a, koje omogućava igračima da sam stvaraju pretpostavke vezane za avanturu (u našem slučaju, za sam slučaj). Vrlo sam zadovoljan kako je to ispalo, makar smo zbog vremenskog ograničenja iskoristili samo pola pravila.
Općenito sam jako zadovoljan kako su pravila funkcionirala. Od troje igrača, samo je jedan bio upoznat sa osnovama pravila, ne i DFA specifičnostima; a jedinoj igračici je ovo bio prvi susret sa RPG-om. Pred kraj partije smo doživjeli i scenu potjere, koja mi je bila prvi dobar pokazatelj da je sistemski dio dobro shvaćen - više smo igrali scenu, nego što smo morali ponavljati pravila. Meni se nije činilo da smo izgubili tempo zbog pravila.
Samu završnicu smo morali ubrzati, opet zbog vremena, i više smo razgovarali o tome kako će završiti nego išta drugo. No pravi kada sam zamolio igrače da svaki podijeli sa stolom gdje su njihovi likovi tri mjeseca kasnije. Te tri vinjete; ta tri odgovora; zbog takvih trenutaka se ja vraćam za stol stvarati trenutke umjetnosti koje zovemo igranjem.